Just nu gör jag en “marknadsrevisionsresa” tillsammans med några kollegor. En resa som ska ta oss runt till 32 hotell i 17 orter (Sverige och Danmark) och uppleva tre varumärken.
Vår marknadsrevisionsresa (2017 – 2018) innebär, förutom många resor och trevliga möten, att vi ska titta på allt från de olika hotellens informationsmaterial på plats, hemsida, sociala medier etc. Vi berättar vad vi kan hjälpa till med från marknads- och eCommerceavdelningen och vi får se hur våra tidigare idéer och lösningar fungerar på plats. Vi får även idéer på nya lösningar utifrån vad hotellen har för behov. Utifrån dessa erfarenheter hoppas vi kunna ta fram tydliga riktlinjer för varje hotellkedja.
Efter att ha varit högst delaktig i framtagandet av en ny webbplats för alla hotell och restauranger, suttit och samlat ihop bilder, skrivit ihop copy etc (d.v.s. diverse content-arbete) – så har det varit en mycket givande erfarenhet att faktiskt få se de platser jag har försökt beskriva. Jag har så klart passat på att ta massor med kort, skriva ner mina erfarenheter och de förslag på lösningar och idéer jag har fått ta del av på plats.
Vår resa började efter sommaren 2017 och ska vara klar nu i april 2018. Nästa vecka bär det av till Göteborg, Mölndal och Vänersborg, där vi ska besöka hotellen Hotel Opera, Good Morning Mölndal och Ronnums Herrgård.
Jag som älskar att resa ser mycket fram emot även denna resa!
Dela vidare på:
Följ mig på: